Image przedstawiciela cywilizacji zachodnioeuropejskiej

Przeciętny obywatel dąży do wykształcenia następującego zespołu cech: inteligencja, ambicja, zorientowanie na sukces, przystosowanie, dynamiczność, umiejętność pracy w zespole, pracowitość, odpowiedzialność, odporność na stres, schludność, tolerancja, dyspozycyjność, pewność siebie, komunikatywność, lojalność, liberalizm, konformizm. Cechy te charakteryzują towar, którym jest osobowość – towar o wartości rynkowej, na sprzedaż. Towar jako charakter produkuje się w procesie edukacyjnym. Ten, kto uformował społecznie pożądany charakter, ma wielką szansę, żeby „drogo się sprzedać”. A kto nie przystaje do szablonu charakteru konformistycz- nego, temu jako outsiderowi nie najlepiej powodzi się w tym systemie. Może pełnić co najwyżej rolę bubla, który nie wzbudza niczyjego zainteresowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *